Saturday 25 February 2023

Review & feedback blogmegashaklee 1.0 dan kenapa nak lagi#blogmegashaklee 2.0

 Bismillah.

Moga posting ini menemui semua dalam kemanisan iman dan dalam kesihatan yang sejahtera.

Alhamdulillah, syukur sangat dipilihNya untuk terus menyertai gelombang #blogmegashaklee.

#Blogmegashaklee 1.0 memang awesome. Susunan masa, susuanan topik, susunan cerita, susunan hadiah - semuanya best. 

Ikutkan masa yang diberi macam tak logik, tapi bila matlamat jelas, strategi boleh disusun. Dan percaya, Allah akan beri ruang dan waktu terbaik untuk pelaksanaannya.

Topik yang diberi pulak memang topik hangat masa kini. Intermittent Fasting dan Set Kurus Shaklee. Saling berkait. Sekarang ramai nak slim dengan sihat, termasuklah yang menulis. Sebabnya bila slim dengan sihat, banyak usaha, banyak inisiatif boleh dijayakan. Jika badan tak fit, longlai jer, kut mana pulak nak berkativiti. Jadi, slim dengan sihat sekarang menjadi trend ramai orang yang mempunyai kesedaran betapa pentingnya badan kurus dengan sihat.

Topik yang menjadi trend ini membuatkan saya mencari, membaca dan menambahkan ilmu. Allahuakbar, best sangat bila tahu. Beruntung sangat dapat menyertai program #blogmegashaklee ini. Baru tahu IF ni ada macam-macam rupanya.

Bertambah awesome projek #blogmegashaklee ni adalah dapat ilmu mahal dari otai-otai Master Shaklee Coordinator yang penuh pengalaman. Ilmu dicurahkan, dikongsi dengan penuh ikhlas. Pengalaman yang dilalui, diceritakan dan dikongsi. Diri ini memang terasa sungguh dengan pengalaman-pengalaman Master-master ni, rasa macam "I MUST DO MORE" "I MUST BE DISCIPLINE" "I MUST CARRY ON" "I MUST MOVE ON" Tiada istilah putus asa, tiada istilah usaha itu sia-sia, tiada istilah angan-angan kosong. JOM BUAT jer.

Bestnya join projek #blogmeshaklee ni, bila dapat task, tak rasa sikit pun beban, walaupun ada dateline. Cam tak percaya kan perasaan tu? Itulah hakikatnya. Bila dapat task, neuron terus bersambung, ok, ini yang aku nak tulis, ini yang aku nak cerita, gambar ni aku nak letak. Allahuakbar. Syukur, syukur sangat.

Hadiah yang ditawarkan pun awesome dan mengujakan. Namun, itu bukan matlamatnya. Sebab masa buat tu, memang jalan terus jer. Blogwalking pun tak banyak, redah dan deliver. Ikutkan piawai sendiri, masih jauh dari jangkaan, tapi tetap aim hadiah #VivixShaklee. Alhamdulillah dapat hadiah #CollagenShaklee. Allah Maha Mengetahui.

Jadi, perjuangan perlu diteruskan.

Wow! Berlian, teruja

Syukur sangat bila Master Norita umumkan ada #blogmegashaklee 2.0. Ada pre requirement. Gundah? Mestilah ada. Tapi tetap bersemangat untuk teruskan sebab ada matlamat jangka panjang nak dicapai. Insya Allah, ingin mantapkan, kukuhkan, besarkan legasi Shaklee ini, untuk sama-sama sihat, sama-sama berjaya, sama-sama kaya dan sama-sama bahagia. Insya Allah.

#Blogmegashaklee 2.0 ni jadi pembakar semangat. Saya terus pasang niat untuk memberi. Memberi manfaat melalui menulis. Niat moga ini menjadi amal jariah buat hamba yang kerdil ini. Niat untuk bersama untuk menuntut ilmu. Jadi, perlu ada minda pelajar, hormati guru yang akan berkongsi ilmu, berkongsi pengalaman. 

Alhamdulillah, moga perjalanan ini dilalui dengan penuh ikhlas, penuh keyakinan, penuh kasih sayang dalam mencari redhaNya.

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#agenshakleebukitindahampang



No comments:

Post a Comment

Log Pengurus Rumahtangga : Mengapa Saya Memilih Vitamin Shaklee

Bismillah. Hari ni buat log keluar rumah - tugasan rutin hantar dan ambil anak. 1 - hantar Kak Aisyah  2 - hantar Abe dan Fatimah 3 - ambil ...