Sunday 7 May 2023

Part time job sekarang berbaloi

 Bismillah

Moga posting menemui kalian dalam kemanisan iman dan kesihatan yang sejahtera.

Satu ketika dahulu, bila sebut part time job, mesti sebab nak cari duit lebih. Dan part time job ni selalunya luar waktu kerja hakiki, kerja makan gaji. Dan ramai lebih suka fokus pada pekerjaan hakiki dan tetap daripada membuat part time job. Antara sebab utama adalah gaji kerja tetap adalah terjamin dan lebih tinggi berbanding part time job.



Tapi kini, perspektif part time job berubah. Satu anjakan paradigma berlaku selepas Covid 19. 

Fakta kerja tetap terjamin dan gajinya tinggi masih lagi betul, cuma bahagian gaji part time job lebih tinggi daripada kerja tetap kekadang terjadi apabila kena part time jobnya. Menarik kan?

Semasa Covid-19, apabila keadaan tidak mengizinkan bersemuka berlaku, perniagaan atas talian atau menjana pendapatan secara online menjadi pilihan majoriti rakyat Malaysia. Dan kebanyakan aktiviti perniagaan atas talian ini atau menjana pendapatan secara atas talian dikategorikan sebagai part time job. Keutamaan diberikan kepada kerja hakiki dan masa lebihan digunakan untuk part time job. Duit lebihan diperolehi dan dijana, dijana dan tanpa sedar kekadang melebihi gaji kerja tetap.

Namun demikian, selepas pandemik, perubahan berlaku. 

Aktiviti bersemuka, aktiviti atas talian - semua berlaku serentak. Permintaan perkhidmatan yang melibatkan bersemuka mula bertambah. Perniagaan atas talian lebih kepada penjualan barang-barang fizikal. Dan persaingan bertambah sengit dalam perniagaan atas talian. Maka, pilihan part time job yang tepat, yang beri pulangan yang terbaik hendaklah dibuat.

Dan antara part time job yang sangat berbaloi adalah mobile spa.

Suatu ketika dahulu, bila hendak menjalankan perniagaan spa, perlu modal besar, sewa tempat, penyediaan peralatan dan mesin yang berkaitan, mencari pekerja - menjadi permulaan untuk menjalankan bisnes spa. Tambahan pula, kos kursus spa sememangnya mahal. Maknanya, nak buka spa, modal duit yang sangat besar diperlukan. Dan bagi memastikan pulangan apabila perniagaan bermula, pilihan FULL TIME, FULL COMMITMENT terhadap bisnes ini amat perlu.

Berbeza dengan mobile spa.

Tiada bangunan diperlukan. Peralatan mudah alih yang tidak melibatkan kos tinggi sahaja yang digunakan. Untuk permulaan, diri sendiri jadi pekerja dan boleh mulakan bisnes spa. Tak perlu pekerja. Dan boleh dibuat secara part time.

Dan pilihan yang ada kini untuk mula mobile spa di bawah Beauty On The Go (BOTG). Dan mobile spa ini boleh dilaksanakan secara part time. Best kan?

Paling best berkenaan mobile spa BOTG ini adalah penggunaan set penjagaan kulit yang selamat, berkesan dan terbukti. #LookYoungerLonger menjadi asas kepada misi mobile spa BOTG ini.


Ada lagi best tau, mahar kursus mobile spa BOTG ini sangat-sangat mampu oleh ramai orang. 

Ilmu kursus mobile spa BOTG ini sangat evergreen. Sangat praktikal dan boleh diaplikasikan untuk diri sendiri, pasangan, keluarga, jiran tetangga dan orang sekeliling. Dan selepas hadir kursus, proses jana duit, jana pendapatan boleh dibuat. Rajin buat, bertambah masyuk.


Dan kursus ini ada ilmu extra yang tiada dalam kursus spa lain. Dan ia adalah blue print mobile spa BOTG. Nak tahu, perlulah join. 😉

#kursusspamurah 
#spashaklee 
#mobilespamalaysia 
#kelasspaonline
#mobilespa 

5 comments:

  1. Sekarang ramai wanita bekerjaya yang takde masa nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu sangat tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

    ReplyDelete
  2. Bisnes BOTG Mobile Spa memang awesome. Cash hari-hari

    ReplyDelete
  3. Syuhaidah Rahmam10 May 2023 at 15:36

    par time yang sangat sesuai untuk wanita

    ReplyDelete
  4. Seronoknya buat extra income dgn part time job.. Mobile spa ni sangat ok untuk kaum wanita..

    ReplyDelete
  5. Betul.. Sy seorang suri rumah dan dulunya pernah bekerja. Sama seperti anda2 yg makan gaji. Bekerja 8 ke 10 jam untuk income Rm200++ per day. Tp, bila buat Mobile Spa spend 2 jam dah dapat Rm200. Cuma kena rajin. Nak instant Cash buat Mobile Spa. Atau 6 penjuru income lain pulak.

    ReplyDelete

Log Pengurus Rumahtangga : Mengapa Saya Memilih Vitamin Shaklee

Bismillah. Hari ni buat log keluar rumah - tugasan rutin hantar dan ambil anak. 1 - hantar Kak Aisyah  2 - hantar Abe dan Fatimah 3 - ambil ...